przepust drogowy

Wyświetlono posty wyszukane dla hasła: przepust drogowy





Temat: nowy wiadukt nadtorami w ciagu ulicy niemidlinskiej


| 2 gora 3 chociaz 3 nie mialo by sensu ale logistyka drogowcow tez nie ma
| sensu .... codzienie przejezdzam tedy do pracy no i musze przyznac ze
| ipmonuje mi szybkosc budowy tego wiadukto..... ale nie bede chwlil poki
| nie wybudują... pozniej pewnie tez nie zeby na przyszłośc nie zapeszać:D

spiesza sie, bo maja pieniadze wykorzystac do konca roku, a pozniej
dotacja przepadnie :-) no a ze zima byla dluga, to maja zaleglosci :-)


Termin zakończenia: 30 listopada 2006 r. A takie info jest na stronie
miasta:
"W ramach zadania realizowany jest : wiadukt drogowy klasy A o schemacie
belki dwuprzęsłowej ciągłej o długości całkowitej 60,31 - 66,93 m między
osiami podpór i szerokości 15,70 m, węzeł drogowy o pow. jezdni ca 16.000 m2
i długości dróg 1,4 km, kanalizacja deszczowa o długości ca 1,4 km,
oświetlenie uliczne o długości ca 2,0km, dwa przepusty drogowe o długości
40m i 50 m i przebudowa kolidującego z inwestycją uzbrojenia . "

TYlko co oznacza ta klasa A?

Przejrzyj więcej postów z wątku



Temat: torun - przetaczanie wagonow?
Dnia Wed, 12 Jul 2006 09:09:01 +0000 (UTC), "Jarek "
<gacus.SKA@gazeta.plnapisal(a):


| Jadac przez Podgorz tunelem (nie wiem jak to okreslic, laczacym Podgorz
| z droga na Nieszawke) jechaly sobie 2 wagony 'weglowe' puste, nastepnie
| jeden, tak z 30km/h, nie podczepione do niczego (w pierwszym wypadku do
| siebie:), ot tak same jechaly:) Czy jest to normalna praktyka
| przetaczania? za bardzo sie nie znam na kolei, a wyglodalo to interesujaco

na stacji rozrządowej to normalne, ale na manrewrowej...hmmm raczej rozrządu
sie nie robi.


Tam jest przeciez gorka rozrzadowa i tunel,a w zasadzie przepust drogowy,
nazywany w dodatku Krowim Mostkiem :P, prowadzi wlasnie pod glowica
rozjazdowa od ukladu rozrzadowego.

Przejrzyj więcej postów z wątku



Temat: Pytanie o ruch towarowy
Dnia Fri, 29 Jun 2001 13:24:52 +0200,
=?UTF-8?Q?Micha=B3_Marcinowicz?= <mi@priv7.onet.plnapisal(a):


|

| 2/ Wolsztyn-Kolsko-Konotop-Nowa Sól

| ? Chyba nic ???
| za Konotopem most uszkodzony ponoć

Dopiero w Stanach, to kilka wiosek dalej....


I nie uszkodzony most, a po prostu brak kawalka linii kolejowej -
rozlewajaca sie w czasie powodzi a.d. 1997 Odra zabrala przepust drogowy i
troche nasypu.

PoZDrowia

Maciej

Przejrzyj więcej postów z wątku



Temat: Linia Słobity-Orneta i tajemnicza bocznica
Dnia 5 Dec 2005 00:31:09 +0100, "Wojciech Witulski "
<torowiecWYTNI@vp.plnapisal(a):


Dokładnie tak, z tym, że ten wiadukt, jak i cała reszta innych budowli na tej
linii (włącznie z nasypami i wykopami) była z góry przygotowana na położenie
drugiego toru, lecz nigdy tej możliwości nie wykorzystano.


Nie byla. Np. filary mostu na Paslece sa wybitnie "jednotorowe", a jedynie
przyczolki przygotowano pod drugi tor. Jednotorowy jest rowniez wiadukt
nad droga w Bazynach, przepust drogowy kolo kolonii Jankowko (bo to w 2001
roku byly dwie chaty i pozostalosc po PGR), przepust nad Dobrska Struga.
Quasi-dwutorowe sa chyba tylko odcinki Slobity-Jankowko i od Ornety do
odgalezienia na lotnisko.
W SK 4/2005 jest artykul z penetracji tej zapomnianej linii.

Przejrzyj więcej postów z wątku



Temat: Najstarszy most kolejowy w Polsce
waldemar kiepski <waldemar.kiepski.WYT@gazeta.plnapisał(a):


Rozumiem że most (stalowy ) nad ul. Pułaskiego we Wrocławiu nie wchodzi w
grę...


A myślisz, że po otwarciu Dworca Górnośląskiego w 1842 roku od razu był
przepust drogowy pod mostem? Może 10-15 lat później to tak. Choć przecież
głowy nie dam. Mój typ, z którym się jeszcze nie zdradzę typuję na 1853. I
jest to stalowy most nad potokiem.

Przejrzyj więcej postów z wątku



Temat: Masa nieresorowana - co to?


nacisk na powierzchnie zawsze zmienny w zaleznosci od ugiecia
amortyzatorow,
nie  zawsze osiagniety
zostanie maksymalny nacisk pojazdu na nawierzchnie.
Zalezy to w duzej mierze od wielu czynnikow, rodzaj podloza, predkosc, itd
im mniejsze (sztywniejsze) resorowanie tym nacisk na podloze
patrz -WALEC
:-)))


No tak ale, czy maksymalny nacisk jest np. wlasnie dla czegos takiego jak
walec (moze kulka, ale cos nieresorowane), czy gdy cos jest resorowane nie
powoduje wiekszego obciazenia; generalnie, dyskusja zaczela sie od tego
czemu nie mozna projektowac przepustow drogowych w najnizszym punkcie luku
pionowego - wyliczylismy z kolesiem ze dla pojazdu wazacego 100ton jego
wplyw dodatkowy na obciazenie przepustu to bedzie 2,3 %, wiec tak mala
roznica chyba nie powinna powodowac takiego zalecenia. Probowalismy cos
rozrysowac itd, ale nie znajdowalismy nic poza sila dosrodkowa i ciezkosci.
A mi po glowie caly czas chodzi cos takiego jak masa nieresorowana i nie
wiem z czym to zjesc.

Pozdro i dzieki

PaPi

Przejrzyj więcej postów z wątku



Temat: Nowy-stary mostek przez Widawe?
wedzonka napisał(a):

> krzysztof_kiniorski napisał(a):

> Panie rzeczniku, skoro ma Pan nawet tak wyspecjalizowanych inspektorow to przy
> tej okazji prosze o ostateczna, autorytatywna odpowiedz: ile we Wroclawiu mamy
> mostow?
>
> Pozdrawiam! :)

Tu akurat fatygowanie inspektorów nie było potrzebne. Z tym, że poniższe dane
dotyczą wyłącznie tych obiektów, które znajdują się pod opieką ZDiK. Mamy:
98 mostów drogowych
26 kładek
13 przejść podziemnych
2 tunele samochodowe
i
1760 przepustów drogowych.
Pozdrawiam
KK
Przejrzyj więcej postów z wątku



Temat: Nowy-stary mostek przez Widawe?
krzysztof_kiniorski napisał(a):


> Tu akurat fatygowanie inspektorów nie było potrzebne. Z tym, że poniższe dane
> dotyczą wyłącznie tych obiektów, które znajdują się pod opieką ZDiK. Mamy:
> 98 mostów drogowych
> 26 kładek
> 13 przejść podziemnych
> 2 tunele samochodowe
> i
> 1760 przepustów drogowych.
> Pozdrawiam
> KK

Dziekuje, choc biorac pod uwage to co napisal Pan Pafikowi ponizej, mozliwe ze sa
jeszcze we Wroclawiu mosty o ktorych ZDiK nie wie bo nimi nie administruje, a
wiec ta liczba wciaz moze nie oddawac rzeczywistosci...

Druga sprawa: czy np. most Pomorski liczy Pan jako jeden most czy dwa?

Trzecia podobna: co to jest przepust drogowy, tzn. czy np. Kollataja i P.Skargi
to jeden przepust czy dwa?

Pozdrawiam! Przejrzyj więcej postów z wątku



Temat: Przetarg
Przetarg
"Remont chodników i kolektora deszczowego na ul.Szkolnej w Piechowicach
-rozebranie zniszczonej nawierzchni asfaltowej i z płyt betonowych
obustronnych chodników o łącznej powierzchni 1027,02 m2
-ułożenie 886,34 m2 chodników z kostki brukowej gr.8 cm na podsypce piaskowej
-wymiana krawężników drogowych kamiennych na betonie na dł.łącznej długości
580,3
-wymiana obrzeży trawnikowych na łącznej długości 287,6 mb
-wymiana uszkodzonego przepustu drogowego śr.700 mm na przepust z rur
żelbetowych śr.800 mm na długość 10 mb z odtworzeniem nawierzchni asfaltowej
w drodze kod CPV;45453000-7

Termin wykonania zamówienia 31.07.2006"

Wypada się cieszyć,ale co z rozsypującymi się drogami i zapadającymi się
studzienkami wykonanymi w pośpiechu przed wyborami 2002 r.?
Przejrzyj więcej postów z wątku



Temat: Mieszkańcy o swoich władzach
Remonty dróg wiejskich


Pierwsze w tym roku zamówienie na przebudowę drogi zostało ogłoszone jeszcze w
styczniu. Przebudowywana będzie droga gminna w Marszewnicy.


Roboty obejmą: roboty ziemne (roboty pomiarowe, wykopy wykonywane spycharkami,
formowanie i zagęszczanie nasypów, roboty ziemne wykonywane
koparkami).
Podbudowa: koryta, profilowanie i zagęszczenie podłoża, mechaniczne
zagęszczanie piaskiem, warstwa podbudowy z kruszywa łamanego, skropienie
podbudowy z tłucznia, mechaniczne oczyszczenie nawierzchni z bruku, mechaniczne
wyrównacie istniejącej podbudowy mieszaniną mineralno-asfaltową, skropienie
warstwy wyrównawczej lepiszczem oraz regulacja pionowa studzienek.

Nawierzchnia: nawierzchnia z mieszanki mineralno-asfaltowej, skropienie warstwy
wiążącej lepiszczem asfaltowym. Pobocza wykonane zostaną z kruszywa
naturalnego.
Odwodnienie: wykopy oraz przekopy, części przelotowe
prefabrykowanych przepustów drogowych rurowych, ręczne zasypywanie wykopów pod
przepust z zagęszczeniem.
Oznakowanie: pionowe znaki drogowe słupki stalowe 4
szt., pionowe znaki drogowe tablice miejscowości i obszaru zabudowanego 8 szt.

Termin wykonania zamówienia wyznaczony został na 30 kwietnia 2009 roku./
wm.pl/ Przejrzyj więcej postów z wątku



Temat: Sąd uchylił uchwałę Rady Miejskiej
dociekliwy internauta wyczyta w Portal Łódź... link:
pl.wikipedia.org/wiki/Las_%C5%81agiewnicki_w_%C5%81odzi
Cały kompleks leży w dorzeczu Bzury, która bierze swój początek u podnóża
Wzgórz Łagiewnickich. Swoje naturalne źródła miała Bzura na terenach obecnego
osiedla willowo-letniskowego Rogi, jednak współcześnie te dawne obszary
źródłowe tracą powoli swój pierwotny charakter. Wykształcone niegdyś regularne
koryto występuje już od przepustu drogowego pod ul. Strykowską, ale stały
przepływ pojawia dopiero poniżej ul. Boruty.

Do wiadomości hubara: zgodnie z uchyloną uchwałą Rady Miejskiej osiedle willowo-
letniskowe Rogi miało zostać zaorane kosztem czasu i pieniędzy podatników. Przejrzyj więcej postów z wątku



Temat: Kolejny fragment Wyszogrodzkiej do remontu
a po co projekt na remont
trochę sfrezować nierówności, wylać nowy dywanik asfaltowy, pobocze gdzie nie
będzie chodnika poszerzyć sfrezowanym grysem asfaltowym, a następnie naprawić
chodnik i po robocie. Po co projektować remont. Projektuje się modernizację albo
przeróbki czegoś istniejącego, a nie remont. Jak naprawiam swój płot albo dach
na swoim domu, to nie robię projektu. Bez sensu. Za te pieniądze (no może
trochę większe) zaprojektować nową nitkę i nowy przepust drogowy na Rosicy. To
byłoby logiczne Przejrzyj więcej postów z wątku



Temat: Wykorzystanie funduszy europejskich przez UM
"Przy projektowanej i wykonywanej przebudowie przepustu drogowego
(Ø 1000 dł. 10 mb) należy uwzględnić budowę ciągu pieszo jezdnego
w pasie drogowym ulicy Artyleryjskiej do ulicy Garwolińskiej
przewidywanego do realizacji w następnych latach."

www.bip.siedlce.pl/public/get_file.php?id=109467 Przejrzyj więcej postów z wątku



Temat: pl Hallera i okolice
Tereny te były pierwotnie esplanadą, czyli pustą, niezabudowaną przestrzenią na
przedpolu Fortu Śliwickiego. Ich południową granicę stanowiła ulica - nomen
omen - Esplanadowa (dzisiejsza 11 Listopada). Gdy w II połowie XIX wieku Fort
Śliwickiego uznany został za przestarzały, przez teren jego esplanady
przeprowadzono linię Kolei Obwodowej (której wysoki wał i przepusty drogowe
stanowiły też swego rodzaju fortyfikację), zaś na południe od niej rozpoczęto
budowę składów i magazynów rosyjskiej intendentury wojskowej, a na przełomie
wieków - zespół koszar 2. orenburskiego pułku kozaków.

Jak już napisał Palker, w okresie międzywojennym w koszarach kozackich
stacjonował 36. pp Legii Akademickiej, magazyny objęła 1. Okręgowa Składnica
Intendentury i 1. dywizjon taborów, a także Centrum Wyszkolenia i Badań
Weterynaryjnych. Poza tym na części terenów odstąpionych przez Wojsko
wzniesiono Państwowy Instytut Tele- i Radiotechniczny. Na jego zapleczu ocalało
do dziś kilka porosyjskich budynków magazynowych. Istnieje również kilka domów
oficerskich i podoficerskich Funduszu KWaterunku Wojskowego z okresu
międzywojennego.

Przejrzyj więcej postów z wątku



Temat: Nowa piękna wyspa Bolko
Bilans dokonań i oczekiwań
pryzmat.pwr.wroc.pl/Pryzmat_116/116winte.html
Bilans dokonań i oczekiwań po wielkiej powodzi 1997 roku na Odrze

Wielka powódź 1997 roku, którą wszyscy nasi Czytelnicy z pewnością
mają świeżo w pamięci, pochłonęła życie 55 osób, zmusiła do
ewakuacji 106 tysięcy osób z zalanych terenów. Pod wodą znalazło się
47 tysięcy budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz 465 tys.
hektarów użytków rolnych. Uszkodzeniu uległy 2 tysiące kilometrów
dróg i szlaków kolejowych oraz 1700 mostów i przepustów drogowych.

Wydarzenie to pozwoliło nam w pełni docenić rolę specjalistów z
dziedziny budownictwa, a w szczególności specjalistów od budowli
hydrotechnicznych, ziemnych, kolejowych, mostowych, technologów i
fizyków budowli.

I co dalej z porządkami - Bolko nadal zagrożone Przejrzyj więcej postów z wątku



Temat: Co z drogą powiatową z Przemyśla do Radymna?
Podziękowania dla p.Starosty za postawienie nowych znaków drogowych na w/w
drodze, a jednocześnie przypominamy że garby na drodze się likwiduje ponieważ
koszt znaków oraz ustawienia przekracza znacznie koszt likwidacji tego małego
garba który występuje od niepamiętnych czasów.Jednocześnie informujemy
wszystkich że po 40latach wzdłuż wspomnianej drogi od m.Przemyśl w kierunku
Buszkowic zostały wyzbierane śmieci przez odpowiednie służby
Starostwa.Przypominamy ,że przepusty drogowe nie były czyszczone od czasu ich
wybudowania.życzymy panu Staroście i wszystkim jego podwładnym wszystkiego
najlepszego w 2008r. Przejrzyj więcej postów z wątku



Temat: Wjazd z nowego mostu w kierunku ul. Chopina mus...
Przykro patrzeć jak (teoretyczna) fachowość kucnęła przed żądaniami głupich
decydentów (Szlachta,Walat). Pan dr Siwowski nie powinien ulegać sugestiom
palantów, tylko upierać się przy tym, że nie jest to uliczka miejska tylko
fragment wewnątrzmiejskiej arterii. W ten to sposób okazało się,że za ciężkie
pieniądze mamy bubla którego trzeba poprawiać (ja już na pierwszym przejeździe
tą ulicą zauważyłem autobus skręcający przez dwa pasy).Vivat Promost Consulting
wracajcie do projektowania przepustów drogowych bo mosty was przerosły!! A do
tego wszystkiego dołączył się teraz Ferenc ze swoimi genialnymi receptami na
usprawnienie ruchu i dopuścił ,że plac Śreniawitów jest blokowany przez
skręcających w Chopina (Szopena). Swoją drogą jestem ciekaw jak Kosiorowski
wyciągnie te pieniądze (20 tys.),chyba da im zarobić gdzie indziej , bo ogłoszą
upadłość? Przejrzyj więcej postów z wątku



Temat: wypadek w markowej
a co powiesz na te mostki, czy raczej przepusty drogowe , które sa
co kilkanaście/ kilkadziesiąt metrów? auto jak wpadnie do rowu i
jedzie nim z jakiegos powodu, np aby ominąc pijanego, napotyka tez
na przeszkode w rodzaju drzewa,jest nim własnie ten przepust
drogowy. Przejrzyj więcej postów z wątku



Temat: zjazd z drogi powiatowej - czy mozna bez projektu

Użytkownik "e-kran" <e_kranWYTNI@op.plnapisał


Nie ciągnij rozmowy z tym projektantem bo widać, że chłop nie zna życia.


Wydaje mi się, że jednak nie wiesz, o czym mówisz.


Aby zrobić legalnie zjazd najpierw musisz wystąpić do zarządcy drogi o
pisemne
wydanie warunków, czyli określenie wytycznych do projektu. Na bazie tych
warunków projektant zrobi projekt, który złożysz u zarządcy drogi do
uzgodnienia. Jednocześnie zaznaczysz, aby razem z uzgodnieniem zarządca
drogi
wydał ci od razu tzw. zgodę na wejście w teren, czyli kwit pozwalający ci
wykonywać prace w pasie drogowym.


Po pierwsze, zarządca drogi nie musi ci wydawać żadnych warunków.
Po drugie, projekt nie jest konieczny, jeśli rów jest tylko "w terenie", a
na papierze (na mapkach) go nie ma.
Po trzecie, jeśli już zakładasz, że konieczny jest projekt, to znaczy, że
konieczne jest pozwolenie na budowę (tak, tak, na budowę przepustu drogowego
potrzebujesz pozwolenia na budowę - ale, powtarzam, jeśli na mapie nie ma
rowu, to formalnie to nie będzie przepust drogowy i wystarczy uzgodnienie
wjazdu na działkę z zarządcą) - no więc jeśli zakładasz, że konieczne jest
pozwolenie na budowę, to nie zawsze jego wydanie leży w kompetencji zarządcy
drogi - pozwolenia na budowę nie zawsze wydaje organ, który drogę ma w
zarządzie.


Po uzgodnieniu projektu przez zarządcę drogi
należy ten projekt + ww. uzgodnienie złożyć w gminie wraz z wnioskiem o
wydanie pozwolenia na budowę.


To już jest brednia do kwadratu. Gminy nie wydają pozwoleń na budowę od paru
ładnych lat. Zresztą, nawet gdy je wydawały, nie wynikało to z ich zadań
własnych, ale były to tzw. "zadania zlecone", bo wydawanie pozwoleń jest
zadaniem własnym Starosty Powiatowego.


Czyli parę miesięcy zabawy, ale nikt nie mówił
że będzie przyjemnie :-(


Prawda, jeśli założymy, że to rzeczywiście rów.

Przejrzyj więcej postów z wątku



Temat: zjazd z drogi powiatowej - czy mozna bez projektu

Po pierwsze, zarządca drogi nie musi ci wydawać żadnych warunków.
Po drugie, projekt nie jest konieczny, jeśli rów jest tylko "w terenie", a
na papierze (na mapkach) go nie ma.
Po trzecie, jeśli już zakładasz, że konieczny jest projekt, to znaczy, że
konieczne jest pozwolenie na budowę (tak, tak, na budowę przepustu drogowego
potrzebujesz pozwolenia na budowę - ale, powtarzam, jeśli na mapie nie ma
rowu, to formalnie to nie będzie przepust drogowy i wystarczy uzgodnienie
wjazdu na działkę z zarządcą) - no więc jeśli zakładasz, że konieczne jest
pozwolenie na budowę, to nie zawsze jego wydanie leży w kompetencji zarządcy
drogi - pozwolenia na budowę nie zawsze wydaje organ, który drogę ma w
zarządzie.

| Po uzgodnieniu projektu przez zarządcę drogi
| należy ten projekt + ww. uzgodnienie złożyć w gminie wraz z wnioskiem o
| wydanie pozwolenia na budowę.

To już jest brednia do kwadratu.


A to bardzo ciekawe. W moim przypadku było tak : wjazd na działkę z drogi
lokalnej (miasto Kraków) i żadnego rowu. Warunki zostały wydane przez zarządcę
drogi, projekt uzgodniony z tymże zarządcą, a całość zrobiona w ramach
pozwolenia na budowę (dom + cała reszta).
Kiedy zgłaszałem dom do odbioru MUSIAŁEM przedstawić protokół odbioru wjazdu.
Nie wiedziałem, że jest potrzebny ale PINB zażądał tego kwitu. Musiałem
pisemnie zgłosić zarządcy drogi wjazd do odbioru, załączając wszystkie
dotychczasowe uzgodnienia wraz z kopią projektu. Po tygodniu przyjechał
inspektor, obfotografował wjazd i na szczęście wypisał mi ten protokół. Gdybym
miał zrobiony wjazd bez kwitów, bujałbym się jeszcze teraz z odbiorem domu.

Radzisz pytającemu nie przejmować się warunkami, projektem, uzgodnieniem,
pozwoleniami i całą resztą. No pewnie, bo w razie czego to jemu zakwestionują
papiery za kilka lat a nie Tobie :-) Takie rady nic nie kosztują ale za to
jakie wrażenie się robi ;-)
I rów moim zdaniem naprawdę nie ma tu nic do rzeczy.

Pozdrawiam
e-kran

Przejrzyj więcej postów z wątku



Temat: Trasa S7 wybrano wykonawce!!!!!
Trasa S7 wybrano wykonawce!!!!!
Wybrano wykonawce budowy odcinka Grójec-Białobrzegi cieszmy się i Radujmy

Białobrzegi od km 418+546 do km 436+380 obejmująca:
- rozbudowę i modernizację istniejącej drogi krajowej nr 7 i dostosowanie jej
do parametrów drogi ekspresowej poprzez dobudowę drugiej jezdni po stronie
zachodniej,
- budowę węzłów drogowych i dróg dojazdowych,
- budowę przejazdów drogowych,
- wykonanie elementów odwodnienia,
- budowę przepustów drogowych,
- wykonanie elementów bezpieczeństwa i organizacji ruchu.
- przebudowę kolidujących sieci elektroenergetycznych,
- przebudowę kolidujących sieci teletechnicznych,
- przebudowę kolidujących sieci kanalizacyjnych,
- przebudowę kolidujących sieci wodociągowych,
- przebudowę kolidujących sieci gazowych
- przebudowę urządzeń melioracyjnych
- budowę 6 wiaduktów drogowych
- budowę 9 mostów drogowych
- budowę 6 kładek dla pieszych
- budowę 24 przepustów (w zakresie robót mostowych)
- budowę muru oporowego i ściany przeciwpożarowej
-budowę dróg technologicznych i tymczasowych
- roboty przygotowawcze, w tym usunięcie drzew na terenach leśnych.
- budowę urządzeń ochrony środowiska, takich jak: ekrany akustyczne,
ogrodzenie drogi ekspresowe, zbiorniki retencyjno-infiltracyjne, separatory
oleju, odstojniki szlamowe, zieleń ochronna itd.

Przedmiot zamówienia nazywany jest w dalszej treści niniejszego Ogłoszenia
"przedmiotem zamówienia" lub "projektem". Zamawiający wymaga aby Oferta
obejmowała całość przedmiotu zamówienia.
(...)
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty: Konsorcjum firm: "DROGBUD"
Podkarpacki Holding Budowy Dróg Sp. z o.o. ul. 1 Maja 42, 38-100 Strzyżów,
Polska; Przedsiębiorstwo Inżynieryjne "IMB-Podbeskidzie" Sp. z o.o. ul.Górny
Bór 31a, 43-430 Skoczów, Polska.

Źródło:www.gddkia.gov.pl Przejrzyj więcej postów z wątku



Temat: Prezydenta
Ferenc to najlepszy jak dotąd prezydent miasta w III RP. Na uruchomienie
kąpieliska na zapuszczonej zwirowni, na której za jego poprzedników topili się
ludzie, i którego wtedy ponoć nie dało się ucywilizować "ze względu na ogromne
koszty", potrzebował zaledwie trzy miesiące. Uruchomił też np. przepust drogowy
pod torami na Miłocińskiej - w miesiąc to, czego nie mogli zrobić przez 12 lat
poprzednicy. Sięga do funduszy unijnych i wie, jak to robić, o czym poprzednicy
w ogóle nie mieli pojęcia i chyba ich to nawet nie interesowało. Nawiązuje
kontakty z inwestorami z zewnątrz, poprzednicy nawet nie próbowali, zakładajac
z góry, że tu nikt i tak nie przyjdzie.
Przycisnął do muru okoliczne gminy w sprawie przedszkoli, dzięki czemu miasto
Rzeszów, jako chyba jedyne w Polsce, przestanie lekką ręką dopłacać pieniądze
do siąsiadów korzystających z miejskiej infrastruktury. Na same przedszkola
przez 12 lat Rzeszów dopłacił za okoliczne gminy pieniądze, za które mozna było
wybudować most zamkowy z dojazdami, kilka ulic, albo kilkaset mieszkań
komunalnych. Ferenc stara się też powiększyć obszar miasta i pozyskać teren pod
budownictwo i inwestycje, na czym porzednikom absolutnie nie zależało. To co
mnie u Ferenca denwerwuje, to przyzwolenie na bezmyślne i ignoranckie wycinanie
zieleni (tzw. "pielęgnacja") w mieście (vide Bohaterów Westerpplatte i inne
ulice). Mógłby też posłuchać (tym razem) Szlachty i namówić swoich partyjnych
kolegów z Rady Miasta z panem radnym Wąsowiczem na czele, na zniesienie uchwały
blokującej budowę Carrefoura koło katedry, moze w zamian za wytargowanie czegoś
jeszcze na rzecz miasta od tej sieci (np. przebudowa skrzyżowania koło Leclerka
na bezkolizyjne). Liczenie na to, że w sporze z siecią wygrają miejscy
prawnicy, któzy wsławili się chociażby ostatnio podsunieciem radzie miasta
unieważnionej następnie przez RIO uchwały o opłatach za ogródki piwne, oznacza,
ze już możemy zacząć liczyć pieniądze na odszkodowanie dla Carrefoura.

Generalnie Ferenc jako prezydent jest w porządku (choć nie jest idealny) i nie
żałuję, ze na niego głosowałem. Przejrzyj więcej postów z wątku



Temat: Nowe biura na Jeżycach
Nowe biura na Jeżycach
Frili Properties oddała dwa obiekty w Poznaniu

Wchodząca w skład Grupy Bonnier spółka Frili Properties Polska oddała do
użytku pierwszy projekt inwestycyjny w Poznaniu. Renowacja dwóch kamienic
pochłonęła 5,8 mln zł.

Spółka Frili Properties Polska, specjalizująca się w inwestycjach w
nieruchomości produkcyjne, przemysłowe i biurowe oraz w zarządzaniu
projektami, oddała do użytku pierwszą inwestycję w Poznaniu. W gruntownie
zmodernizowanych dwóch secesyjnych kamienicach przy Rynku Jeżyckim w
Poznaniu, do dyspozycji najemców jest 1,9 tys. mkw. powierzchni handlowych i
biurowych.

- Przebudowa kamienic wraz z wykupieniem ich od poprzednich właścicieli
kosztowała spółkę 5,8 mln zł - mówi Wojciech Trojnara, prezes Frili
Properties Polska.

Wykonawcą prac była poznańska firma Maxbud. Partery obu kamienic (około 600
mkw.) zostały już wynajęte sieci Rossmann i salonowi prasowemu In Medio. Do
dyspozycji najemców pozostało jeszcze 1,3 tys. mkw. stylowych powierzchni
biurowych.

Według Wojciecha Trojnary, gros inwestycji spółki skoncentrowanych jest w
Lesznie, gdzie mieści się siedziba firmy.

- Obecnie realizujemy w Lesznie duże centrum logistyczne, którego głównym
użytkownikiem będzie niemiecka firma Euro-Comfort, wiodący w Europie
producent materacy, kołder i poduszek. Wartość tego projektu jest szacowana
na 13 mln zł - ujawnia Wojciech Trojnara. Wśród klientów Frili Properties
Polska są także filie kilku szwedzkich firm działających w Polsce, m.in.
Euroline, producent mebli dla IKEA, Möbelteam Polska (fotele skórzane),
Viacon Polska (produkcja i dystrybucja przepustów drogowych) oraz Arot Polska
(rury osłonowe do kabli).

- Łączna wartość inwestycji, które Frili Properties zrealizowała dotychczas w
Polsce, sięgnęła 40 mln zł. W 2004 r. wolumen naszych inwestycji powinien
wzrosnąć do 50 mln zł - deklaruje prezes Trojnara.

Firma Frili Properties Polska powstała w 1997 r. w Lesznie. 100 proc.
udziałów w spółce posiada szwedzka Bonnier Group, wydająca także "Puls
Biznesu". Według Wojciecha Trojnary, 2003 r. spółka zakończy przychodami ze
sprzedaży wysokości 7 mln zł. W 2004 r. sprzedaż firmy ma osiągnąć 9 mln zł.
Przejrzyj więcej postów z wątku



Temat: Most Jagiellonski - kolejne partactwo!
dudiw napisał:
> Czy zechciałby Pan napisać, z których inwestycji realizowanych w ostatnim 5-
> leciu mieszkańcy Wrocławia mogą być zadowoleni, tzn. w jakich przypadkach po
2-
> 3 latach nie okazało się, że prace zostały źle wykonane?
1. Trasa Mieszczańska
2. Torowisko na ul. Powskańców Śląskich
3. Ul. Legnicka (od ul. Niedźwiedziej do ul. Na Ostatnim Groszu)
4. Ul. Karkonoska
5. Al. Hallera
6. Al. Wiśniowa
7. Ul. Piłsudskiego i ul. Małachowskiego (odcinek od ul. Świdnickiej do ul.
Pułaskiego), wraz z fragmentami ulic: Stawowej, Kościuszki i Kołłątaja
8. Ul. Traugutta i ul. Na Niskich Łąkach
9. Ul. Braniborska i ul. Nabycińska
10. Podwale (od pl. Orląt Lwowskich do ul. Księcia Witolda)
11. Ul. Gliniana
12. Ul. Hubska (od ul. Glinianej do ul. Kamiennej)
13. Ul. Tarnogajska
14. Ul. Na Ostatnim Groszu
15. Torowisko tramwajowe na ul. Lotniczej
16. Torowisko tramwajowe na ul. Kazimierza Wielkiego
17. Torowisko tramwajowe na ulicach Różyckiego i Paderewskiego
18. Torowisko tramwajowe na ulicach Toruńskiej i Kwidzyńskiej
19. Ul. Żmigrodzka z mostem Trzebnickim
20. Oś Grunwaldzka (od mostu Grunwaldzkiego do ul. Skłodowskiej-Curie)
21. Ul. Świdnicka (od ul. Bożego Ciała do ul. Piłsudskiego)
22. Ul. Kołłątaja
23. Ul. Skargi
24. Ul. Św. Jadwigi
25. Ulice: Kraińskiego, Janickiego, Św. Katarzyny, Piaskowa, Św. Ducha
26. Rynek,ul. Świdnicka, pl. Solny
27. Ul. Królewiecka
28. Ul. Krzemieniecka
29. Wiadukt nad ul. Jana III Sobieskiego (ten po katastrofie budowlanej)

Do tego doliczyć należy ok. 150 ulic osiedlowych, które zostały wykonane w
ramach Programu Wspierania Inicjatyw Lokalnych oraz setki remontów bieżących na
terenie całego miasta. Niewykluczone, że obiektów, które wypisałem wyżej jest
nieco więcej, bo "leciałem" z pamięci.

>Chciałbym się także
> dowiedzieć, jakie procedury (zgodne z Ustawą o Zamówieniach Publicznych)
> wprowadził ZDiK, aby wyeliminować firmy amatorskie, nie dające gwarancji
> prawidłowej realizacji inwestycji? Czy są już jakieś firmy "na indeksie"?

W rozumieniu Ustawy nie ma pojęcia "firmy amatorskiej". Dopóki firma w sposób
rażący nie naruszy warunków umowy, dopóty w postępowaniach przetargowych musi
być traktowana na równi z pozostałymi oferentami [Art. 16. "Zamawiający
obowiązany jest do traktowania na równych prawach wszystkie podmioty ubiegające
się o zamówienie publiczne i do prowadzenia postępowania o udzielenie
zamówienia w sposób gwarantujący zachowanie uczciwej konkurencji"]. Nie można
więc komuś zabronić udziału w przetargu "bo nie" albo dlatego, że się go uważa
za "amatora". Jeżeli spełnia wszystkie kryteria określone ustawą oraz zawarte w
specyfikacji przetargowej, a jego oferta wygląda na najkorzystniejszą, należy
mu zlecić wykonanie prac.
Jeżeli dojdzie do rażącego naruszenia warunków umowy, to oczywiście trzeba
zastosować art. 19, który mówi o OBOWIĄZKU wykluczenia z postępowania
przetargowego oferenta, który w ciągu ostatnich trzech lat nie wykonał
zamówienia lub wykonał je z nienależytą starannością. Ten artykuł się stosuje i
wykonawcy się go panicznie boją. Najczęściej oznacza on bowiem śmierć dla
firmy. Były takie wypadki w dziejach (dziewięcioletnich :-)) ZDiK.
Ale to nie zawsze jest takie proste. Kiedyś mieliśmy do czynienia z firmą X.
Tej firmy już nie ma. Firma X przebudowywała ulicę ABC i czyniła to tak
wytrwale, że przebudowę udało się skończyć 368 dni po terminie umownym. W
dodatku z długością przebywania na placu budowy nie szła w parze jakość
wykonania (a to właściwie jej brak i ciągłe monity, by ją poprawić były powodem
tak dużego opóźnienia). Zastosowaliśmy "dziewiętnastkę". I co? I firma X
poruszyła niebo i ziemię (posłów, senatorów, ministra pracy, ministra
transportu, Urząd Zamówień Publicznych, kancelarię Prezesa Rady Ministrów...),
by wykazać jacy jesteśmy "be", bo oni będą musieli zwolnić pracowników jak nie
dostaną zamówienia za 5 mln zł (to był rok 1997, ta kwota znacznie
więcej "ważyła" niż dzisiaj). I "bujaliśmy" się tak od arbitrażu do arbitrażu w
Warszawie przez ileś miesięcy, za każdym razem dostając polecenie ponownego
przejrzenia ofert. W międzyczasie firma X jako podwykonawca (bo jako wykonawca
ciągle nie miała prawa) "sfuszerowała" kolejną rzecz - jakiś drobny przepust
drogowy, oddając go po terminie i w stanie nadającym sie do natychmiastowej
rozbiórki i zrobienia od nowa. Ostatecznie ta historia zakończyła się wynikiem
arbitrażu, który uznawał naszą decyzję o wykluczeniu za słuszną. Ale jak widać
nie było to łatwe.
Pozdrawiam
KK Przejrzyj więcej postów z wątku



Temat: Niepewny los zabytków z olkuskiego kirkutu
Niepewny los zabytków z olkuskiego kirkutu

19-12-2006

Kilkadziesiąt zabytkowych macew wróciło po 60 latach na stary cmentarz
żydowski w Olkuszu. Ich los wciąż jednak pozostaje niepewny. Tak samo jak
setek innych nagrobków, które leżą pod ziemią i asfaltem.

Dawny cmentarz żydowski w OlkuszuNajstarsze nagrobki pochodzą z XVII w.
Połamane i brudne stoją w trzech rzędach na placu przy ul. Kolorowej, gdzie
setki lat istniał jeden z najstarszych cmentarzy żydowskich w Polsce. Kilka
miesięcy temu znaleźli je działacze olkuskiego stowarzyszenia kulturalnego
Brama na prywatnej działce w dzielnicy Pomorzany. Właściciel akurat
przekopywał część terenu i odsłonił połamane nagrobki, którymi hitlerowcy w
czasie okupacji wyłożyli m.in. przepust drogowy.

Władze miasta zainteresowały się sprawą dopiero po interwencjach prasy i
Żydowskiego Instytutu Historycznego w Warszawie. Wyraziły "ubolewanie i
oburzenie", a pod koniec listopada wysłały pracowników z koparką na plac
budowy.

- Wydobyliśmy około 30 nagrobków. Kilka pozostało jeszcze pod jezdnią -
podsumowuje prace Jacek Wilk, miejski konserwator zabytków. Z odkopanych
macew polecił ułożyć "tymczasowe lapidarium" na starym cmentarzu. Żadnej nie
zakonserwowano. Wkopano jedynie do ziemi i pozostawiono pośród gruzów i
śmieci.

- Miasto nie ma miejsca na przechowywanie i konserwację nagrobków - wyjaśnia
prowizorkę konserwator Wilk. Na poważniejsze prace - jak twierdzi - nie stać
lokalnego samorządu.

- Cieszę się, że wydobyto chociaż te macewy, ale na tym nie można
poprzestać! - apeluje Olgierd Dziechciarz ze stowarzyszenia Brama. Według
niego prywatna działka kryje jeszcze wiele macew. Gdzie? W dawnym zbiorniku
wodnym, który zasypano ziemią. - Są relacje, że jego ściany również wyłożono
żydowskimi nagrobkami - uważa Dziechciarz, którego stowarzyszenie na własną
rękę ratowało już barokowe macewy ze starego kirkutu. Dokładnego zbadania
terenu chce również Jan Jagielski, kierownik działu dokumentacji ŻIH. W
sprawie zniszczonego kirkutu pisał już do władz Olkusza. Dotąd jednak nie
uzyskał odpowiedzi. Przekonuje, że jakiekolwiek prace budowlane na prywatnej
działce należy wstrzymać do czasu badań archeologicznych. - Jeśli lokalny
samorząd nie ma pieniędzy, zawsze może wystąpić o nie do innych instytucji -
uważa.

- Trzeba tylko chcieć. Jeśli jest dobry projekt konserwatorski, zawsze znajdą
się pieniądze - przekonuje Jan Janczykowski, wojewódzki konserwator zabytków
w Krakowie. Na styczeń zaplanował wizytę w Olkuszu, aby uzgodnić z nowymi
władzami program kompleksowej renowacji miejscowych zabytków. Jednym z
tematów ma być stary cmentarz żydowski. W rozmowie z "Gazetą" skrytykował
pozostawienie kilkusetletnich nagrobków bez konserwacji na zaniedbanym placu.
Obawia się, że niezabezpieczone zabytki mogą się rozpaść po wydobyciu na
powierzchnię.

- Olkusz to dla mnie miejsce niewykorzystanych szans. Jego władze muszą
wreszcie zrozumieć, że miasto może zaistnieć przede wszystkim dzięki swoimi
zabytkom. Także żydowskim - dodaje Janczykowski.

(za Gazetą Wyborczą)




Przejrzyj więcej postów z wątku



Temat: Obwodnica Mińska Mazowieckiego
Na stronie GDDKiA w dniu 2008.10.11 ukazało się ogłoszenie o wyborze wykonawcy "Przedmiot zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest "Budowa obwodnicy Mińska Mazowieckiego na parametrach autostrady w
ciągu drogi krajowej nr 2 na odcinku Choszczówka - węzeł Ryczołek od km 520+400 do km 541+249" Zakres zamówienia obejmuje w szczególności: - budowa korpusu i jezdni autostrady A2 na odcinku od km 520+400
do 541+249, - budowa pasów technologicznych służących do konserwacji korpusu i urządzeń autostradowych
na odcinku od km 520+400 do 541+249, w liniach rozgraniczających, - budowa dróg dojazdowych do obsługi
ruchu lokalnego i gospodarczego w liniach rozgraniczających, - budowa pasów włączenia i wyłączenia dla
Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP II i MOP III) w liniach rozgraniczających, - budowa węzłów Arynów, Lotnisko
i Ryczołek, - budowa Miejsc Obsługi Podróżnych typ II i III, - budowa i przebudowa dróg poprzecznych
(krzyżujących się z projektowaną autostradą), w liniach rozgraniczających, - budowa przepustów drogowych
wraz z przejściami dla zwierząt w liniach rozgraniczających, - budowa wiaduktów i mostu: - WD-01 - wiadukt
w ciągu drogi gminnej Choszczówka Dębska - Choszczówka Stojecka, - WA-02 - wiadukt w ciągu obwodnicy
nad linia kolejową Pilawa - Tłuszcz, WA-02a - wiadukt w ciągu drogi dojazdowej nad linią Pilawa - Tłuszcz,
- WD-03 - wiadukt w ciągu łącznicy węzła "Arynów", - WD-04 - wiadukt w ciągu drogi krajowej nr 50, - PG-05
- przejazd gospodarczy zapewniający dojazd do pól, - WD-06 - wiadukt w ciągu drogi powiatowej Dłużka -
Wólka Mińska, - PG-07 - przejazd gospodarczy w ciągu drogi gminnej Dłużka - Stara Niedziółka, - WD-08 -
wiadukt w ciągu drogi powiatowej Stara Niedziałka - Mistów, - WD-08a - wiadukt na odcinku kol. Niedziałka
II - Anielinek, - WD-09 - wiadukt w ciągu drogi powiatowej Stara Niedziałka - Jakubów, - WD-10 - wiadukt w
ciągu drogi gminnej Przedewsie - Brzozówka, - WD-11 - wiadukt w ciągu drogi powiatowej Nowy Jędrzejów
- Jakubów, - KP 11a - kładka dla pieszych łącząca MOP II - III, - WD-12 - wiadukt w ciągu drogi gminnej
Aleksandrów - Stary Jędrzejów, - MA-13 - most w ciągu obwodnicy, - WD-14 - wiadukt w ciągu drogi gminnej
Przytoka - Leonów, - WA-15 - wiadukt w ciągu obwodnicy nad droga krajową nr 2, - WA-16 - wiadukt w ciągu
autostrady nad łącznicą węzła Ryczołek, - budowa i przebudowa urządzeń infrastruktury technicznej w liniach
rozgraniczających, - budowa urządzeń ochrony środowiska, - budowa urządzeń infrastruktury drogowej. Czas realizacji 27 miesięcy od chwili wyboru wykonawcy

www.gddkia.gov.pl/article/oddzialy/gddkia_warszawa/zamowienia_publiczne/powyzej_progow_unijnych//index.php?id_item_tree=9a21d616c4e1943d75a7bc56cff3e3ad# Przejrzyj więcej postów z wątku



Temat: Newsletter 15
Oleśnica-"prostowanie"ósemki
Prostowanie ósemki
Zakręty Śmierci zostaną... wyprostowane


Po wiadomości o budowie obwodnicy Oleśnicy mamy kolejną krzepiącą informację
dla oleśnickich, i nie tylko, kierowców. Z dniem 23 marca ruszyła
nieoczekiwanie duża inwestycja związana z modernizacją drogi numer 8 na
liczącym 18 km odcinku od podoleśnickich Spalic do Sycowa. Jak poinformował
Panoramę kierownik Rejonu Oleśnica Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych
Mieczysław Efinowicz, dzięki pozyskaniu środków z Banku Światowego możliwa jest
kompleksowa przebudowa drogi nr 8. Celem remontu jest likwidacja skoleinowanej
nawierzchni, wzmocnienie konstrukcji jezdni, podniesienie nośności obiektów
mostowych z klasy C-30t do klasy A-50t, budowa zatok autobusowych, pasów ruchu
do skrętów w lewo w obrębie skrzyżowań, przebudowa przepustów drogowych, a
przede wszystkim przebudowa tzw. łuków poziomych, czyli zakrętów, w tym
budzących złe skojarzenia Zakrętów Śmierci między Ligotą Polską a
Gaszowicami. To tu - ze względu na ilość wypadków - znajduje się tzw. czarny
punkt. Byliśmy wielokrotnie na tym odcinku, żeby zrelacjonować czytelnikom
tragiczne zdarzenia drogowe. Smutną pamiątką po nich są przydrożne krzyże.
Także na tych zakrętach wyleciał z drogi najpopularniejszy polski piłkarz
Zbigniew Boniek. Skończyło się to dla niego na szczęście niezbyt groźnie.
Zakręty Śmierci będą całkowicie przebudowane, wyprostowane, właściciwie
wyprofilowane i można mieć nadzieję, że tragiczne wypadki tu się nie powtórzą.
Warto wydać wiele pieniędzy, by uchronić ludzkie życie i zdrowie.
Jak podkreśla Mieczysław Effinowicz, należy liczyć się z czasowym utrudnieniem
ruchu związanym z prowadzeniem remontu i ograniczeniem prędkości do 50
km/godz.. W obrębie remontowanych obiektów mostowych ruch poprowadzony zostanie
objazdem przez „starodroże” ósemki. Termin realizacji zadania to 22 marca 2006
roku.

Modernizacja tego odcinka drogi nr 8 łącznie z budową obwodnicy Oleśnicy
(zakończenie przewidywane na październik 2006) zdecydowanie poprawi warunki
ruchu na trasie Wrocław - Warszawa. Znacząco poprawi się również bezpieczeństwo
pieszych i rowerzystów w miejscowościach Cieśle, Gaszowice, Stradomia
Wierzchnia, Jonas, Ligota Polska. Będzie tam montowana sygnalizacja świetlna, a
wzdłuż jezdni wykonane zostaną chodniki dla pieszych i ścieżki rowerowe.
Pojawią się także całkiem nowe przystanki autobusowe. Jak podkreśla kierownik
Rejonu, będzie to całkiem nowa jakość jeżeli chodzi o infrastrukturę drogową -
spełniająca surowe unijne normy.
Wykonawcami równolegle prowadzonych robót będą dwie firmy: NCC Aktiebolag 17080
Solna Sweden i Strabag Sp. z o.o., znane m.in. z budowy obwodnicy Sycowa. Nie
bez znaczenia jest fakt, że podczas prowadzenia prac drogowych z całą pewnością
znajdą zatrudnienie mieszkańcy powiatu oleśnickiego oraz firmy zajmujące się
budową dróg, chodników i infrastruktury drogowej, m.in. Przedsiębiorstwo
Drogowo-Mostowe z Cieśli. Łączna wartość kontraktowanych robót to 27. 980.288
złotych.

Przejrzyj więcej postów z wątku



Temat: Przetargi - inwestycje w Bydzi
DROGI KRAJOWE
-budowa drogi ekspresowej S-5 i S-10 na odcinku Bydgoszcz - Stryszek - Białe
Błota (Etap I odcinek Bydgoszcz - Stryszek) od km 45+183,13 do km 50+664,39
Zakres zamówienia obejmuje:
- przebudowę nawierzchni drogi krajowej,
- budowę nowych i remont istn. dróg dojazdowych
- budowę przepustów
- przebudowę istn. systemu odprowadzania wód deszczowych wraz z budową
elementów kanalizacji deszczowej
- budowę oświetlenia drogowego
- przebudowę istn. urządzeń telekom. i elektroenergetycznych
- budowę wiaduktu drogowego na węźle Lotnisko
- budowę wiaduktu drogowego na węźle Stryszek
- budowę przejścia dla zwierząt
- budowę ekranów akustycznych.
14 miesięcy od 29-07-2005

-przebudowa skrzyżowania drogi krajowej nr 10 z drogą powiatową nr 1926 C w
Lisim Ogonie Zakres zamówienia obejmuje:
- remont nawierzchni drogi krajowej
- budowa chodnika i ścieżki rowerowej
- regulacja poboczy i rowów przydrożnych
- przestawienie wysięgników od sygnalizacji świetlnej
- wymiana istn. przepustu drogowego.
2 miesiące od 12-07-2005

-remont drogi krajowej nr 10 na odcinku Przyłubie - Mała Nieszawka (Południowa
Obwodnica Torunia) od km 296+754 do km 304+754
Zakres zamówienia obejmuje: remont i odtworzenie istniejącej nawierzchni drogi
krajowej, regulacja poboczy łącznie z ich umocnieniem, remont nawierzchni
skrzyżowań i zjazdów,. – 3 miesiące od 27-06-2005

-remont drogi krajowej nr 25 na odcinku Bydgoszcz - Tryszczyn od km 141+709 do
km 145+964 (4,25 km) – 3 miesiące od 6-06-2005

SZKOŁY WYŻSZE
-rozbudowa Laboratorium Mikotoksyn Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego
o część audytoryjno-konferencyjną, tj. wybudowanie obiektu do prowadzenia
działalności dydaktycznej na poziomie wyższym oraz działalności rozwojowej,
naukowo- badawczej powiązanej z dydaktyką na poziomie wyższym. Obiekt będzie
miał 600m2 powieżchni użytkowej i kubaturę 2351m3. – 14 miesięcy od 16-08-2005

-przetarg nieograniczony na budowę i wyposażenie budynku Wydziału
Farmaceutycznego - kierunek farmacja, przy ul. dra A. Jurasza i ul. M.
Skłodowskiej-Curie 9 w Bydgoszczy
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie trzykondygnacyjnego, podpiwniczonego
budynku w technologii tradycyjnej, wyposażonego w instalację wodnokan.,
centralnego ogrzewania, elektryczną, gazową, podciśnienia, wentylacji i
klimatyzacji wraz z przyłączami i infrastrukturą (drogi, parkingi).
14 miesięcy od 8-08-2005

-remont w Domu Studenta nr 1 CM UMK w Bydgoszczy przy ul. Bartłomieja z
Bydgoszczy 6 w Bydgoszczy –od 21-07 do 15-09-2005

-wykonanie projektu i budowa Regionalnego Centrum Innowacyjności ATR w
Bydgoszczy Al. prof. Sylwestra Kaliskiego – do 31-12-2006

-termomodernizacja elewacji Domu Studenta nr 1 ATR Bydgoszcz, ul. Koszarowa 9–
do 15-09-2005-07-20

Przejrzyj więcej postów z wątku



Temat: Obwodnica Krakowa: do Modlnicy w 2010 roku
Tak Platfusy doceniają Kraków, ot odpowiedź. A do wybiórczej szmaty
UWAGA, nie piszcie dezinformacyjnych artykułów!!! S7 BIEŻANÓW -
RYBITWY PRZETARG OGŁOSZONY a Wy partacze piszcie że dopiero w
przyszłm roku.

Przedmiot zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest Budowa drogi
krajowej - Trasy Nowohuckiej w Krakowie o docelowych parametrach
drogi ekspresowej na odcinku od węzła Bieżanów do węzła Christo
Botewa (Rybitwy)
Zakres robót podstawowych obejmuje:
- budowę odcinka drogi ekspresowej S-7 o długości ok. 2,7 km;
- budowę łącznic węzłów wraz z rowami drogowymi, ogrodzeniem
drogowym, zielenią drogową, makroniwelacją terenu;
- budowę dróg tymczasowych o parametrach drogi krajowej łączących
budowany odcinek drogi krajowej z projektowaną ulicą Christo Botewa;
Drogi stanowią etap przejściowy przed budową w późniejszym czasie
docelowego węzła " Christo Botewa" ("Rybitwy") tj.:
droga tymczasowa nr 1 o parametrach drogi krajowej - łącząca drogę
krajową z ul. Christo Botewa o długości ok. 457,87m;
droga tymczasowa nr 2 o parametrach drogi krajowej o długości ok.
91,45m;
- budowę pasów włączenia i wyłączenia w liniach rozgraniczających
oraz na drodze krajowej na węźle "Bieżanów oraz na węźle "Christo
Botewa";
- budowę estakady (E1) w ciągu drogi krajowej S7, nad ul.
Zarzyckiego i linią kolejową nr 91 relacji Kraków - Medyka i rzeką
Serafą -długość obiektu ok. 256,67 m;
- budowę mostu (MD3) w ciągu drogi S-7 nad rzeką Drwiną długość
obiektu ok. 83,2m;
- budowę przepustów drogowych żelbetowych;
- budowę wiaduktów;
- budowę murów oporowych;
- przebudowę kolejowej sieci trakcyjnej na odcinku ok. 50,30m;
- budowę płyt odciążających pod drogą krajową w celu zabezpieczenia
istniejącej kanalizacji deszczowej;
- budowę urządzeń infrastruktury drogowej i ochrony środowiska:
zbiornik retencyjny, ekrany akustyczne;
- budowę oświetlenia dróg;
- budowę sieci elektroenergetycznej o łącznej długości ok. 851,43m;
- budowę sieci telekomunikacyjnej o łącznej długości ok. 95,00m;
- budowę sieci gazowej niskoprężnej o długości ok. 50,56m;
- budowę sieci wodociągowej o łącznej długości ok. 285,66m;
- budowę kanalizacji sanitarnej tłoczonej;
- budowę kanalizacji deszczowej.
Numer przetargu: GDDKiA O/KR R-2at/284/36/2008
Ogłoszenie zostało opublikowane: Numer ogłoszenia w Dz.U.: 2008/S
086 - 116723 z dnia 03/05/2008
Termin realizacji: 550 dni od podpisania umowy
Wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości:
3 000 000,- zł
Kryteria wyboru ofert i ich znaczenie: cena - 100%
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia: -można pobrać bezpłatnie
ze strony internetowej zamawiającego: www.krakow.gddkia.gov.pl
-lub na wniosek wykonawcy pobrać osobiście w siedzibie zamawiajacego
w pokoju nr 121 (pod warunkiem wcześniejszego uzgodnienia terminu
odbioru)
-lub za zaliczeniem pocztowym
Koszt materiałów przetargowych: 270 PLN
Uprawniony do kontaktu z wykonawcami: Aneta Trześniewska (48) (12)
417 21 83
Miejsce i termin składania ofert: siedziba Zamawiającego, I piętro,
pokój 121
26/06/2008r do godz. 10:30
Miejsce i termin otwarcia ofert: siedziba Zamawiającego, sala
konferencyjna II piętro 26/06/2008r godz. 11:00
Zakres przetargu: roboty budowlane
Podstawa prawna: Prawo zamówień publicznych
Rodzaj procedury: nieograniczony
Pełna treść ogłoszenia: ogłoszenie (76kB)

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ).: SIWZ, TOM I
(6717kB)
SIWZ, TOM II (1153kB)
SIWZ, TOM III, IV, V

przetargi@krakow.gddkia.gov.pl
Przejrzyj więcej postów z wątku



Temat: Droga Grójec - Białobrzegi
Umowy na przebudowę drogi krajowej Nr 7 do parametrów drogi
ekspresowej na odcinku Grójec – Białobrzegi (17,8 km) oraz budowę
drogi ekspresowej S69 Bielsko-Biała – Żywiec – Zwardoń odcinek C2
Szare – Laliki (4,7km) podpisała w piątek, 26 października br.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Roboty budowlane na
drodze krajowej Nr 7 wykona konsorcjum firm „Drogbud” Podkarpacki
Holding Budowy Dróg Sp. z o.o. / Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB-
Podbeskidzie Sp. z o.o. za kwotę 494,1 mln złotych (brutto) w czasie
19 miesięcy od daty rozpoczęcia robót. Odcinek drogi S69 Szare –
Laliki wybuduje konsorcjum firm Bogl a Krysl / .Doprastov za 391,5
mln złotych (brutto). Czas realizacji kontraktu (budowa tunelu ) –
24 miesiące od daty rozpoczęcia robót, natomiast drogi ekspresowej o
długości 4,7 km – 12 miesięcy od daty rozpoczęcia robót.
Zrealizowanie tego kontraktu jest ostatnim etapem projektu
połączenia Warszawy i Radomia drogą dwupasmową.
Zmodernizowany odcinek (poprzez podniesienie jego parametrów do
standardu drogi ekspresowej) jest częścią drogi krajowej nr 7 –
łączącej porty Trójmiasta z Polską i Europą Południową.

1. Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi krajowej nr 7 do
parametrów drogi ekspresowej na odcinku Grójec-Białobrzegi od km
418+546 do km 436+380 obejmująca:
- rozbudowę i modernizację istniejącej drogi krajowej nr 7 i
dostosowanie jej do parametrów drogi ekspresowej poprzez dobudowę
drugiej jezdni po stronie zachodniej na odcinku 17,834 km
- budowę węzłów drogowych i dróg dojazdowych,
- budowę przejazdów drogowych,
- wykonanie elementów odwodnienia,
- budowę przepustów drogowych,
- wykonanie elementów bezpieczeństwa i organizacji ruchu,
- przebudowę kolidujących sieci elektroenergetycznych,

- przebudowę kolidujących sieci teletechnicznych,
- przebudowę kolidujących sieci kanalizacyjnych,
- przebudowę kolidujących sieci wodociągowych,
- przebudowę kolidujących sieci gazowych,
- przebudowę urządzeń melioracyjnych,
- budowę 6 wiaduktów drogowych,
- budowę 9 mostów drogowych,
- budowę 6 kładek dla pieszych,
- budowę 24 przepustów (w zakresie robót mostowych),
- budowę muru oporowego i ściany przeciwpożarowej,
- budowę dróg technologicznych i tymczasowych,
- roboty przygotowawcze, w tym usunięcie drzew na terenach leśnych,
- budowę urządzeń ochrony środowiska, takich jak: ekrany akustyczne,
ogrodzenie drogi ekspresowej, zbiorniki retencyjno-infiltracyjne,
separatory oleju, odstojniki szlamowe, zieleń ochronna, itp.

Roboty Stałe podzielone są na Odcinki. Odcinki I-IV obejmują
wszystkie roboty zlokalizowane w pasie drogowym drogi S-7 (DK-7)
między następującymi kilometrażami:
Odcinek I : 418+546,000 – 424+946,827,
Odcinek II : 424+946,827 – 430+846,581,
Odcinek III : 430+846,581 – 433+918,057,
Odcinek IV : 433+918,057 – 436+380,000,
Odcinek V : obejmuje wszystkie roboty zlokalizowane poza pasem
drogowym drogi S-7 (DK-7).

www.gddkia.gov.pl/article/informacje/aktualnosci/article.php/id_item_tree/95133475cf8385f5e79f6e0a9e10f6d5/id_art/c7619fac04c58271e
4f2bea3afd0841e

Przejrzyj więcej postów z wątku



Temat: W maju rozpocznie się modernizacja "siódemki"
Na stronie
www.gddkia.gov.pl/article/zamowienia_publiczne/powyzej_60_000_euro//index
.php?id_item_tree=c1a3bb873f34a67d3da568de0c2ed192# znajduje się dokładny opis
zamówienia dotyczącego drogi nr "7".

"Przedmiotem zamówienia zarządzanie i nadzór nad projektem: "Przebudowa drogi
krajowej nr 7 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Białobrzegi -
Jedlińsk".
Krótka charakterystyka robót, nad którymi będzie pełniony
nadzór:Przedsięwzięcie obejmuje przebudowę istniejącej drogi krajowej nr 7 oraz
budowę drugiej, nowej jezdni /po stronie wschodniej/ na odcinku BIAŁOBRZEGI -
JEDLIŃSK, długości 15,699 km (od km 443+895 do km 459+594), wraz z budową
nowych obiektów mostowych, wiaduktów drogowych na węzłach, kładek dla pieszych,
przepustów, urządzeń bezpieczeństwa ruchu oraz ochrony ekologicznej, budową
nowej i przebudową istniejącej infrastruktury pod- i nadziemnej (w tym roboty
wyburzeniowe, przebudowa gazociągu średniego ciśnienia, linii energetycznych,
instalacji telekomunikacyjnych i instalacji wodno-kanalizacyjnych)."

oraz

"Przedmiotem zamówienia jest Zarządzanie i Nadzór nad przebudową drogi krajowej
nr 7 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Grójec - Białobrzegi od km
418+546 do km 436+380 obejmującą:
- rozbudowę i modernizację istniejącej drogi krajowej nr 7 i dostosowanie jej
do parametrów drogi ekspresowej poprzez dobudowę drugiej jezdni po stronie
zachodniej,
- budowę węzłów drogowych i dróg dojazdowych,
- budowę przejazdów drogowych,
- wykonanie elementów odwodnienia,
- budowę przepustów drogowych,
- wykonanie elementów bezpieczeństwa i organizacji ruchu.
- przebudowę kolidujących sieci elektroenergetycznych,
- przebudowę kolidujących sieci teletechnicznych,
- przebudowę kolidujących sieci kanalizacyjnych,
- przebudowę kolidujących sieci wodociągowych,
- przebudowę kolidujących sieci gazowych
- przebudowę urządzeń melioracyjnych
- budowę 6 wiaduktów drogowych
- budowę 9 mostów drogowych
- budowę 6 kładek dla pieszych
- budowę 24 przepustów (w zakresie robót mostowych)
- budowę muru oporowego i ściany przeciwpożarowej
- budowę dróg technologicznych i tymczasowych
- roboty przygotowawcze, w tym usunięcie drzew na terenach leśnych.
- budowę urządzeń ochrony środowiska, takich jak: ekrany akustyczne, ogrodzenie
drogi ekspresowe, zbiorniki retencyjno-infiltracyjne, separatory oleju,
odstojniki szlamowe, zieleń ochronna itd.
Przedmiot zamówienia nazywany jest w dalszej treści niniejszego
Ogłoszenia "przedmiotem zamówienia" lub "projektem". Zamawiający wymaga aby
Oferta obejmowała całość przedmiotu zamówienia."
Przejrzyj więcej postów z wątku



Temat: dnia 3 listopada 2008r. godz. 16:00 w Urzędzie M
konsultacje robi GDDKiA oWrocław a nie Kruczkowski
tutaj link:
www.gddkia.gov.pl/article/oddzialy/gddkia_wroclaw/biezace_informacje/konsultacje_spoleczne/article.php/id_item_tree/b7fb80e30ee30f5875859ad10918673d/id_art/faf955e7f4044ca29ab788b9e7a74a73
Budowa obwodnicy Wałbrzycha wg wariantu zachodniego

OGŁOSZENIE O KONSULTACJACH SPOŁECZNYCH

W związku z opracowaniem Koncepcji Programowej
obwodnicy Wałbrzycha w wariancie zachodnim

dnia 3 listopada 2008r. o godz. 1600 w Urzędzie Miasta w Wałbrzychu

sala nr 26 odbędą się Konsultacje Społeczne

Wnioski i zastrzeżenia dotyczące przedsięwzięcia można przesyłać w formie pisemnej w terminie do dnia 10 listopada 2008r. roku pocztą na adres: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - Oddział we Wrocławiu, ul. Powstańców Śląskich 186, 53-139 Wrocław lub przekazać faksem na nr 071/ 36-71-769, bądź pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@wroclaw.gddkia.gov.pl z dopiskiem "Konsultacje społeczne – obwodnica Wałbrzycha”

wzór wniosku (28.0 kB)

Nadesłane wnioski i zastrzeżenia zaopatrzone w podpis i adres zostaną przeanalizowane i w przypadkach uzasadnionych, tj. możliwych do zastosowania ze względów technicznych, prawnych i finansowych, zostaną uwzględnione

Na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zostało opracowane „Studium rozwoju układu drogowego miasta Wałbrzycha” zatwierdzone protokółem KOPI, który jednoznacznie określił wariant wschodni wg. którego powinna być wykonana koncepcja programowa obwodnicy

GDDKiA Oddział we Wrocławiu zleciła w 2005 roku opracowanie, które obejmuje 3 warianty: wschodni, zachodni i wariant środkowy (zerowy).

(mapka na stronie)
Orientacja - Wałbrzych (8 MB)

Wybór wariantu uzależniono od decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia.

Decyzja Środowiskowa wydana została dla wariantu zachodniego

PARAMETRY PROJEKTOWANEJ OBWODNICY W WARIANCIE ZACHODNIM

§ klasa techniczna – G,

§ przekrój normalny – zależny od prognozowanego natężenia ruchu; przekroje G 2/3, 2/2, 1/2,

§ prędkość projektowa – Vp=70 km/h, z dopuszczeniem ograniczenia do 60km/h,

§ prędkość miarodajna –70 km/h, obwodnica na całej długości w terenie zabudowanym,

§ pasy ruchu o szerokości 3,5 m z dopuszczeniem zmiany w gęstej zabudowie do 3,0 m,

§ szerokość jezdni zależnie od przekroju od 6,0 m do 14,0 m



Obiekty inżynierskie



1) Most w ciągu ulicy De'Gaulle'a nad rzeką Pełcznicą (MD/Z/1),
2) Przepust drogowy (MD/Z/2). Obiekt znajduje się u zbiegu następujących ulic Podwale, Wieniawskiego, Gagarina, de Gaulle'a. Wlot przepustu jest zlokalizowany przy ulicy Wieniawskiego, natomiast wylot przy ulicy Podwale,
3) Wiadukt kolejowy w ciągu linii kolejowej nr 869 relacji Wałbrzych Szczawienko MPEC Wałbrzych (WK/Z/3),
4) Estakada nad skrzyżowaniem Z5 „Szczawno Zdrój” (ES/Z/5),
5) Wiadukt drogowy w węźle Żeromskiego (WD/Z/6),
6) Wiadukt drogowy w węźle Reja (WD/Z/7),
7) Wiadukt drogowy w węźle 1-go Maja (WD/Z/8),
8) Estakada nad ulicą Niepodległości (ES/Z-W/9),



Początek dla projektowanego rozwiązania przyjęto w km 29+403,00 (wjazd do Wałbrzycha od strony Wrocławia), a koniec za węzłem Niepodległości – Świdnicka w km 18+196,00, zgodnie z istniejącym kilometrażem drogi krajowej nr 35.

Projektowana obwodnica biegnie ulicą Wrocławską do skrzyżowania z ulicą Charlesa de Gaulle’a i Uczniowską, na którym droga krajowa w wariancie zachodnim skręca na zachód w kierunku osiedla Piaskowa Góra. Dalej droga przebiega ulicą De Gaulla’a w kierunku zachodnim do skrzyżowania z ulicą Wieniawskiego, od którego trasa prowadzi na południowy-zachód ulicami Wieniawskiego i Łączyńskiego. Następnie łukiem omija osiedla przy ulicy Wyszyńskiego, aby biegnąc w kierunku południowo-wschodnim dowiązać do odcinka częściowo zrealizowanego w latach 2001- 2002.

Od węzła Kusocińskiego do węzła Żeromskiego obwodnica poprowadzona zostanie z wykorzystaniem wykonanego nasypu drogowego. Połączenie z istniejącym układem komunikacyjnym nastąpi na wysokości ulicy Kolejowej dzięki węzłowi „Reja”.

Celem odciążenia ulicy Kolejowej na kierunku Aleja Wyzwolenia - Kolejowa część ruchu poprowadzona zostanie ulicą Bolesława Chrobrego. Skrzyżowanie z ulicami Wysockiego oraz Wyzwolenia wyposażone zostanie w sygnalizację świetlną. Dalej droga biegnie w kierunku przebudowanego węzła typu koniczyna nad ulicą 1 Maja. Komunikację z obwodnicą zapewnią dwie łącznice dwukierunkowe. Na skrzyżowaniu z ulicą Moniuszki zaprojektowano rondo dwupasowe. Koniec obwodnicy zachodniej stanowić będzie estakada nad ulicą Niepodległości łącząca wariant zachodni z ulicą Świdnicką. Komunikację w obrębie węzła zapewnią dwie łącznice: zachodnia (typu P1) i wschodnia (typu P4). Na wlotach projektowanych łącznic przewiduje się instalację sygnalizacji świetlnych.

Projektowane rozwiązania wariantowe w powiązaniu z istniejącym zagospodarowaniem terenu przedstawiono na planie orientacyjnym w skali 1:25 000

Orientacja - Włabrzych, wariant zachodni (8 MB)
plan sytuacyjny rys. Z-1.1 (7 MB)
plan sytuacyjny rys. Z-1.2 (7 MB)
plan sytuacyjny rys. Z-1.3 (5 MB) Przejrzyj więcej postów z wątku

img
\